Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Pin It

Nowojorska agencja reklamowa Joan stworzyła pierwszy żeński manekin do ćwiczenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Powstał on po publikacji wyników badań pokazujących, że kobiety, które doznają zatrzymania akcji serca, są o 27% mniej chętnie reanimowane niż mężczyźni.

Powodem jest m.in. to, że osoby mogące udzielić pomocy nie są pewne, jak wykonywać masaż serca ze względu na piersi osoby wymagającej pomocy. Agencja przygotowała więc nakładkę na tradycyjnego fantoma, którą nazwano WoManikin. Żeński manekin ma pomóc w uczeniu społeczeństwa, jak wykonywać resuscytację krążeniowo-oddechową u kobiet.

– Podstawą agencji Joan jest głębokie zaangażowanie na rzecz równości płci. Przeczytaliśmy wyniki badania i znaleźliśmy stosunkowo prosty sposób, by pomóc zmienić ten stan rzeczy – mówi Jaime Robinson, współzałożycielka agencji i chief creative officer.

Jak dodaje, brak kobiecych fantomów podczas szkoleń z zakresu resuscytacji krążeniowo-oddechowej wywołuje wahanie osób postronnych. Powoduje to z kolei, że kobiety są bardziej narażone na śmierć w wyniku zatrzymania krążenia.

WoManikin został zaprezentowany podczas Narodowego Tygodnia Świadomości RKO. Trwa on w USA między 1 a 7 czerwca.

Źródło: marketingprzykawie.pl